Tilbage til Menu
Gå Efter Jesus Selv
af Josef Prince

Det var således, mens de talte og ræsonnerede, at Jesus selv nærmede sig og gik med dem.
Lukas 24:15.

Jeg elsker det faktum, at af alle de ord, Gud kunne have valgt at kalde dette smukke måltid, valgte han ordet nadver . Det taler om det forhold, Gud ønsker at have til os, den nærhed og intimitet, han ønsker at have med os.

Jeg ved, at det kan være nemt at miste det af syne og endda se nadveren som et middel til at nå et mål, især når du kæmper med symptomer i din krop. Men mens du fortsætter med at komme til Herrens bord, skal du ikke bare gå efter helbredelsen og gå glip af ham, der forberedte bordet for dig.

Følge helbrederen og ikke kun helbredelsen Følge velsigneserne og ikke kun velsignelsen. Når du har ham, har du alt.

I dag vil jeg opmuntre dig med en af mine yndlingshistorier i Det Nye Testamente. Jeg beder til, at du ikke går afsted med blotte oplysninger om, hvad den hellige nadver er, men du oplever, hvad de to disciple gjorde på vejen til Emmaus, da Jesus selv nærmede sig og gik med dem.

Den rejse til Emmaus fandt sted samme dag, vor Herre Jesus stod legemlig op af graven. Hvad var så vigtigt for Herren, at han ville gøre det på sin opstandelses dag?

Den opstandne Kristus gjorde dette:

" Og begyndende med Moses og alle profeterne udlagde han for dem i alle skrifterne , hvad der vedrørte ham."
— Lukas 24:27.

Senere sagde de to disciple til hinanden: "Brændte vores hjerte ikke i os, mens han talte med os på vejen, og mens han åbnede skrifterne for os?" (Luk 24:32).

Som præst er det, det, jeg bestræber mig på at gøre hver søndag, og jeg beder til, at du ved Guds nåde vil se i skrifterne, ikke en liste over regler og forskrifter, ikke viden, der hæver intellektet, men ting vedrørende sig selv.

Jeg beder til, at dit hjerte brændte i dig, da du ser Jesus i Skriften, og du oplever hans dybe, personlige kærlighed til dig som aldrig før. Jeg beder til, at du vil mærke, at Jesus selv nærmer sig dig, overøser dig sin kærlighed og giver dig alt, hvad du har brug for. Og ud over hvad han kan gøre for dig eller din elskede, ud over helbredelse for den tilstand, du måske har kæmpet med, beder jeg til, at du får et møde med Herren Jesus selv .

Til Dag 43